Eesti Teatri Festival DRAAMA 2019

PLAKATIREKLAAMI NÄITUS

PLAKATIREKLAAMI NÄITUS foto
Festivalinädalal
Tartu linnaruumis

Plakatireklaami näitus koondab hetkel eesti teatrite mängukavas olevate lavastuste reklaamplakatid massiivseks näituseks Tartu linnaruumis. Näitus annab võimaluse korraga osa saada eesti teatri mahust ning visuaalsest identiteedist. Mis vahenditega kutsutakse publikut? Mis vahenditega raamitakse plakatiga teatri identiteeti. Tulemust ei oska me isegi ette arvata.

Teatriplakat on lavastuse visiitkaart, vähemalt on seda olnud aastakümneid. Teatriplakat on jutustanud lugu, eksponeerinud kuulsaid näitlejaid, olnud teatri kaubamärgi osa. Ühelt poolt on teatriplakatil toimunud tehnoloogilisi ja tüpograafilisi revolutsioone, teiselt poolt on alati olemas olnud informatiivne müürileht, millel on reklaamväärtus.

Digiajastul muutub plakati osatähtsus, tuleb juurde inimesi, kelle jaoks pole lavastuse plakat enam reklaam ja kes enam ei näegi plakatit. Mis jääb alles? Kas plakat kohaneb kui iseseisev kunstiteos või kaob, sest on kulukas kuid ebaefektiivne reklaam?